Порядок прийняття та розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» в Черкаському управлінні захисних масивів дніпровських водосховищ

               I. Загальні положення

2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

викривач - фізична особа, яка за наявності переконання, що інформація є достовірною, повідомила про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, вчинених працівником Черкаського УЗМДВ, якщо така інформація стала їй відома у зв’язку з її трудовою, професійною, господарською, громадською, науковою діяльністю, проходженням нею служби чи навчання або її участю у передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку такої діяльності, проходження служби чи навчання;

 

повідомлення - це фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень Закону, які можуть бути перевірені;

повідомлення про корупцію - повідомлення про порушення вимог Закону, яке містить інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, інше порушення Закону працівниками Черкаського УЗМДВ;

попередня перевірка - перевірка фактичних даних, викладених у повідомленні, яка проводиться уповноваженою особою підрозділу у спосіб та строки, визначені частиною третьою статті 53-2 Закону;

уповноважена особа – уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції Черкаського УЗМДВ.

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про запобігання корупції»«Про інформацію»«Про доступ до публічної інформації»«Про захист персональних даних».

3. Організація роботи з повідомленнями про корупцію здійснюється на таких засадах:

знання та обізнаність - забезпечення інформування про можливість подати повідомлення про корупцію та про повноваження уповноваженої особи щодо його розгляду;

доступність - забезпечення безперешкодності подання повідомлення про корупцію та зручності процесу подання таких повідомлень;

довіра - інформування викривачів про їхні права, в тому числі трудові, та гарантії захисту;

ефективність - реагування на всі без винятку повідомлення про корупцію;

прозорість - інформування викривачів про результати розгляду повідомлень про корупцію;

аналіз та вивчення - систематичний перегляд і коригування роботи з повідомленнями про корупцію та викривачами;

впровадження механізмів заохочення та формування культури повідомлення про корупцію.

4. До Черкаського УЗМДВ повідомлення про корупцію можуть надходити регулярними та внутрішніми каналами зв’язку:

з використанням засобів поштового зв’язку на адресу: вул. Надпільна, 332, м. Черкаси, 18005;

через електронну поштову скриньку: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. ;

5. Інформація, наведена у повідомленні про корупцію, має містити фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень Закону працівниками Черкаського УЗМДВ, які можуть бути перевірені.

Викривачам при поданні повідомлення про корупцію необхідно вказувати:

прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання особи, яка надіслала повідомлення (крім повідомлень, які подаються без зазначення авторства (анонімно) та/або без підписання у разі подання повідомлення за допомогою онлайн-форми). У разі подання письмового повідомлення викривач скріплює викладені факти своїм особистим підписом;

прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) особи, яка ймовірно вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, інше порушення Закону, її посаду та місце роботи;

інформацію про факти вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону, яка може бути перевірена.

Повідомлення про корупцію може бути подано працівниками Черкаського УЗМДВ без зазначення авторства (анонімно) внутрішніми каналами зв’язку у будь-який спосіб, зазначений у пункті 4 цього розділу.

Анонімне повідомлення про корупцію підлягає розгляду, якщо наведена в ньому інформація стосується конкретної особи та містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.

Повідомлення про корупцію може бути як письмовим, так і усним. Усне повідомлення про корупцію викладається викривачем (викривачами) на особистому прийомі або телефоном безпосередньо уповноваженій особі.

II. Отримання та реєстрація повідомлень

1. Повідомлення, що надходять до Черкаського УЗМДВ з використанням засобів поштового зв’язку або через електронну поштову скриньку, опрацьовуються відділом документообігу, контролю та цифрового розвитку згідно з Типовою інструкцією з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55.

2. Повідомлення, які надійшли засобами телефонного зв’язку безпосередньо уповноваженій особі, оформляються шляхом заповнення форми повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» в Черкаського УЗМДВ (далі - форма повідомлення), наведеної у додатку 1 до цього Порядку.

При отриманні повідомлень в усній формі уповноваженою особою може використовуватись Опитувальний лист за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку.

Якщо під час телефонної розмови неможливо встановити суть імовірного порушення, викривачу пропонується звернутись до Черкаського УЗМДВ письмово з використанням внутрішніх або регулярних каналів зв’язку. У такому випадку форма повідомлення не заповнюється.

Якщо під час особистого прийому громадян працівниками Черкаського УЗМДВ заявник виявив бажання повідомити про факти корупції, запрошується уповноважена особа, яка оформляє повідомлення про корупцію в порядку, визначеному цим пунктом.

Заповнена форма повідомлення передається для реєстрації до діловода Черкаського УЗМДВ.

3. Повідомлення, які надійшли на електронну поштову скриньку Черкаського УЗМДВ, приймаються уповноваженою особою.

Такі повідомлення роздруковуються та передаються для реєстрації до діловода.

4. Усі повідомлення про корупцію незалежно від каналів зв’язку реєструються діловодом в день їх надходження, а ті, що надійшли у неробочий день та час,- наступного після нього робочого дня.

Повідомлення після їх реєстрації передаються для накладення резолюції начальникові Черкаського УЗМДВ, а в період його відсутності - заступнику начальника управління.

Під час підготовки проєкту резолюції відповідальними працівниками та уповноваженою особою проводиться оцінка відповідності інформації, зазначеної в повідомленні, критеріям, передбаченим в абзацах першому - сьомому пункту 5 розділу I цього Порядку (далі - критерії).

У разі встановлення відповідності змісту повідомлення визначеним критеріям, подальший розгляд такого повідомлення здійснюється з дотриманням вимог, передбачених цим Порядком. До розгляду повідомлень, крім уповноваженої особи, керівництвом Черкаського УЗМДВ можуть залучатися інші працівники Черкаського УЗМДВ, до компетенції яких належить питання, порушене в повідомленні. Після накладення резолюції повідомлення передається до уповноваженої особи для здійснення попередньої перевірки.

5. Не підлягають поширення повідомлення, що містять інформацію, розголошення якої може негативно вплинути на проведення та результати перевірки наведеної у ньому інформації та/або виконання завдань і функцій уповноваженої особи щодо співпраці з викривачем, забезпечення дотримання їхніх прав і гарантій захисту та виконання повноважень у сфері захисту викривачів, передбачених Законом.

Таке повідомлення передається керівництву Черкаського УЗМДВ в паперовому вигляді для накладення резолюції.

III. Облік повідомлень

1. Повідомлення про корупцію незалежно від каналів зв’язку, зазначених у пункті 4 розділу I цього Порядку, підлягають обліку в Журналі обліку повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» в Черкаського УЗМДВ (далі - Журнал), форму якого наведено у додатку 3 до цього Порядку, який ведеться уповноваженою особою.

У разі отримання анонімного повідомлення про корупцію у графі 3 таблиці Журналу проставляється позначка «Анонімно».

2. Облік повідомлень про корупцію проводиться за кількістю і видами отриманих повідомлень, способами їх надходження та результатами розгляду.

IV. Порядок та строки розгляду повідомлень

1. Розгляд повідомлення здійснюється шляхом проведення уповноваженою особою його попередньої перевірки, за результатами якої керівництву Черкаського УЗМДВ подається доповідна записка із зазначенням суті вжитих заходів щодо перевірки викладеної у повідомленні інформації, їх результатів, з пропозиціями стосовно прийняття одного з таких рішень:

призначити проведення внутрішньої службової перевірки інформації або розслідування у разі підтвердження фактів, викладених у повідомленні про корупцію, або необхідності подальшого з’ясування їх достовірності;

передати матеріали до органу досудового розслідування у разі наявності ознак кримінального правопорушення або до інших органів, уповноважених реагувати на виявлені правопорушення в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України;

припинити подальший розгляд повідомлення про корупцію у разі якщо встановлено, що воно не належить до компетенції Черкаського УЗМДВ.

2. Строк розгляду повідомлення, в тому числі анонімного, визначається керівництвом Черкаського УЗМДВ і не може перевищувати строки, встановлені статтею 53-2 Закону.

Строк розгляду повідомлення, в тому числі анонімного, в межах, визначених законодавством, продовжується керівництвом Черкаського УЗМДВ відповідно до розподілу обов’язків шляхом накладення резолюції на доповідну записку уповноваженої особи з обґрунтуванням необхідності продовження строку розгляду.

3. Внутрішня службова перевірка або розслідування за повідомленням про корупцію призначається за рішенням начальника Черкаського УЗМДВ, оформленим наказом.

Відповідно до наказу формується Комісія з проведення внутрішньої службової перевірки або розслідування (далі - Комісія) та визначаються голова Комісії, предмет і дата початку та закінчення внутрішньої службової перевірки або розслідування. Голова Комісії організовує її роботу, визначає функції членів Комісії відповідно до їх компетенції та функціональних обов’язків, забезпечує її роботу.

4. Працівники Черкаського УЗМДВ, яким доручено проведення внутрішньої службової перевірки або розслідування за повідомленням про корупцію, мають право:

зв’язуватись із викривачем для уточнення інформації, одержувати від нього (за його згодою) усні або письмові пояснення, інші матеріали стосовно змісту повідомлення;

викликати та опитувати осіб, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені викривачем факти, отримувати усні чи письмові пояснення;

отримувати від інших структурних підрозділів апарату Черкаського УЗМДВ документи, необхідні для проведення внутрішньої службової перевірки або розслідування за повідомленням про корупцію, в тому числі ті, що містять інформацію з обмеженим доступом (крім державної таємниці), та робити чи отримувати їх копії.

У разі відмови особи, стосовно якої проводиться внутрішня службова перевірка або розслідування за повідомленням про корупцію, надати пояснення (свідчення) члени Комісії складають відповідний акт.

5. Результати внутрішньої службової перевірки або розслідування за повідомленням про корупцію оформляються довідкою про результати внутрішньої службової перевірки або розслідування за повідомленням про корупцію, яка повинна містити інформацію про підстави проведення, факти чи події, які перевірялись, встановлені факти чи події, зокрема, ті, що призвели до порушення вимог законодавства чи розпорядчих документів, наслідки таких порушень, у тому числі можлива заподіяна шкода та нанесені внаслідок таких порушень збитки, інші відомості, які мають значення для розгляду повідомлення про корупцію, пропозиції щодо усунення виявлених порушень.

6. У довідці зазначаються пропозиції щодо прийняття одного з таких рішень:

передати матеріали до органу досудового розслідування у разі встановлення ознак кримінального правопорушення або до інших органів, уповноважених реагувати на виявлені правопорушення;

вжити у межах компетенції заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства, інформацію стосовно яких повідомлено, усунення виявлених порушень, причин та умов вчинення правопорушення, спричинених ними наслідків, а також щодо відновлення прав і законних інтересів осіб та відшкодування збитків, шкоди, завданих фізичним та юридичним особам внаслідок допущених порушень.

7. Члени Комісії мають право викласти окрему думку, що додається до довідки.

Довідка підписується всіма членами Комісії та подається на розгляд начальнику Черкаського УЗМДВ в одному примірнику.

8. Інформація, що перевірялась та/або була встановлена за результатами внутрішньої службової перевірки або розслідування за повідомленням про корупцію, викладається у доповідній записці голови Комісії на ім’я начальника Черкаського УЗМДВ або керівника апарату.

9. Внутрішня службова перевірка або розслідування за повідомленням про корупцію проводиться у строк, визначений статтею 53-2 Закону.

Рішення про продовження строку проведення внутрішньої службової перевірки або розслідування за повідомленням про корупцію приймається Головою Черкаського УЗМДВ або керівником апарату за поданням голови Комісії з підстав, передбачених Законом, та оформляється наказом.

Про продовження строку проведення внутрішньої службової перевірки або розслідування за повідомленням про корупцію, уповноважена особа повідомляє викривача у порядку та строк, визначені статтею 53-6 Закону.

10. Проведення внутрішньої службової перевірки або розслідування за повідомленням про корупцію не може бути доручене особі, якої або близьких осіб якої стосується інформація, викладена у такому повідомленні.

Забороняється залучати до проведення внутрішньої службової перевірки або розслідування за повідомленням про корупцію працівників (доручати проведення таких перевірок працівникам), у яких наявний конфлікт інтересів або може виникнути конфлікт інтересів у зв’язку із залученням до проведення такої перевірки або розслідування.

11. Про результати внутрішньої службової перевірки або розслідування за повідомленням про корупцію уповноважена особа інформує викривача у порядку та строки, встановлені статтею 53-6 Закону.

12. Якщо інформація, викладена в отриманому Черкаського УЗМДВ повідомленні, стосується дій або бездіяльності начальника Черкаського УЗМДВ, таке повідомлення без проведення попередньої перевірки у строк, що не перевищує 3 днів, надсилається до Національного агентства з питань запобігання корупції, що визначає порядок розгляду такої інформації.

13. Доступ до матеріалів (інформації), які містять відомості з обмеженим доступом, під час перевірки повідомлень про корупцію, а також підготовка документів, складених за її результатами, і робота з ними забезпечується у порядку, встановленому законодавством.

14. Матеріали розслідування інформації, викладеної в повідомленнях про корупцію, формуються у самостійну групу матеріалів (справу) уповноваженою особою, яка визначена відповідальною за розгляд такого повідомлення. До справи долучаються всі документи, які підготовлені в рамках розгляду повідомлення про корупцію.

Сформовані справи зберігаються в уповноваженої особи протягом 3 років з дня отримання повідомлення про корупцію.

V. Обов’язки та дії працівників Черкаського УЗМДВ, залучених до опрацювання повідомлень про корупцію

1. Працівники Черкаського УЗМДВ, залучені до опрацювання та роботи з повідомленнями про корупцію, зобов’язані:

додержуватись засад організації роботи, визначених цим Порядком;

сумлінно виконувати посадові обов’язки на усіх етапах роботи;

здійснювати своєчасний їх розгляд, об’єктивну та всебічну перевірку інформації, викладеної у них.

2. Працівникам Черкаського УЗМДВ, залученим до процесу роботи з повідомленнями про корупцію, забороняється:

розкривати інформацію про особу викривача, його близьких осіб або інші дані, які можуть ідентифікувати особу викривача, його близьких осіб, третім особам, які не залучаються до розгляду, перевірки та/або розслідування повідомлених ним фактів, а також особам, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені ним факти, крім випадків, установлених Законом;

використовувати в інший спосіб інформацію, яка їм стала відома у зв’язку з опрацюванням повідомлень про корупцію, або відомості, які містяться в повідомленнях про корупцію, крім випадків, встановлених Законом.

3. У разі розкриття (розголошення) інформації про особу викривача, його близьких осіб або інших даних, які можуть ідентифікувати особу викривача, його близьких осіб, керівництво Черкаського УЗМДВ відповідно до розподілу обов’язків забезпечує вжиття заходів, направлених на запобігання можливим негативним наслідкам для викривача.

4. Керівництво Черкаського УЗМДВ відповідно до розподілу обов’язків і уповноважена особа вживають заходів щодо недопущення розкриття (нерозголошення) інформації про особу викривача, його близьких осіб або інших даних, які можуть ідентифікувати особу викривача, його близьких осіб.

Уповноважена з антикорупційної діяльності

Тетяна ХАРЧЕНКО