Тясминська дамба. Продовжуємо роботу

21.05.2020  у Чигиринській райдержадміністрації відбулася робоча зустріч за участю начальника Черкаського управління захисних масивів дніпровських водосховищ Олександра Бовсуновського, директора перевантажувального терміналу с. Вітове ТОВ СП Нібулон Вадима Кічука, начальника Чигиринського відділення поліції Сергія Водоп’янова, заступника міського голови Миколи Сухих, секретаря міської ради Ростислава Ременюка, членів виконкому та депутатів міської ради.

Темою зібрання  стало напрацювання шляхів вирішення проблеми ремонту Тясминської захисної дамби, мостової переправи та розроблення схеми організації дорожнього руху щодо встановлення заборони руху транзитного великовагового транспорту автомобільною дорогою державного значення Р-10 по Тясминській захисній дамбі та місту Чигирин.  Варто зауважити, що дамба, за своїм цільовим призначенням (зокрема за висновками Інституту гідропроекту, що формував комплекс захисних гідротехнічних споруд) – гідроспоруда, що не призначена для руху по ній великоваговиків. Однак вона використовувалась саме як міст-переправа через водний об’єкт. Потік великовагового транспорту по захисній дамбі вплинув на руйнівні процеси, це і стало причиною обмеження руху автотранспорту цієї ділянки. За ініціативи Черкаської облдержадміністрації виділено коштив сумі 198 тис. грн. та проведено обстеження гідроспоруди. За результатами обстеження вона не розрахована на значний потік великовагового транспорту. На сьогодні проїзд великогабаритних автомобілів здійснюється по автомобільній дорозі, яка також не розрахована на таке навантаження та через постійну вібрацію, що виникає від безперервного руху транспорту, зазнала просідання ґрунту та значної ямковості. Ситуація погіршується в час збирання урожаю сільгоспвиробниками.

Довідково. Комплекс захисних ГТС захищає 26 населених пунктів Чигиринського і Черкаського районів Черкаської області, у тому числі м. Чигирин та м. Сміла, а окрім того 16,5 тис. га. земель. Комплекс ГТС долини р. Тясмин побудований і зданий в експлуатацію у 1960 році. До його складу входять: насосна станція продуктивністю 85 м/с, захисна дамба довжиною 1,9км із мостовим переходом, під яким  перпендикулярно осі дамби прокладено 7 залізобетонних сифонних трубопроводів розміром 2,2 x 2,6 м. На гребені сифонного водоскиду розміщений міст для автогужового транспорту, який одною частиною опирається на стінові конструкції насосної станції. Найвища точка напірних трубопроводів становить 81, 5 мБс. Також до складу комплексу захисних ГТС входить підвідний і відвідний канал.  

     Олександр Бовсуновський проінформував  про те, що роботи по обстеженню були виконані у квітні поточного року і управління отримало звіт про науково-технічну роботу «Обстеження гідротехнічних споруд Тясминської захисної дамби». Згідно з результатами обстеження встановлені дефекти елементів мосту, фактичні значення міцності бетону, глибина карбонізації зовнішніх шарів бетону опор і проїзної частини, глибина тріщини бетону насосної станції. Розроблено обмірні креслення і схеми розташування дефектів. Розроблено паспорт мосту Тясминської захисної дамби.  Встановлено, що внаслідок руйнування контактних шарів бетону плит проїзної частини  і балок прогонової будови втрачено зону обпирання плит. Плити прогонової будови перейшли   в режим утримання за рахунок розклинювання в отворах решітки прогонових балок, що  є неприпустимим при експлуатації прогонових будов мостів. . Залишковий ресурс прогонової будови мосту на момент обстеження вичерпано. Залишковий ресурс стовпів опор лівої сторони на час обстеження складає 15 років.Державним підприємством «Державний науково-дослідний інститут залізобетонних конструкцій», яке виконувало обстеження, рекомендується повністю припинити рух транспортних засобів по мосту Тясминської захисної дамби до виконання капітального ремонту та усунення дефектів мосту.

     - Тому питання   потребує якнайшвидшого вирішення. – наголосив  керівник.

           

 

 

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить